02 maj 2007

Onsdag, teckningar och vodka i cafeterian

Aktivitet! Idag är det onsdag och soligt men kallt. Dagen har varit extremt slapp, på tyskan fick alla sluta tidigare eftersom ingen ändå arbetade. På biologin hade vi vikarie och jag fortsatte rita i almanackan samt läste lite högt om ögat med tjejerna. På svenskan var jag faktiskt väldigt produktiv och lyckades med en fin tidslinje och ett träd om språkhistoria. Lunch = skabbpotatisbullar, ris och tomatbönesörja. Mums! Cafeterian made my day och hade finfina mackor som jag köpte en av, samt bjöd på vodka som alla blev fjortisfulla på. Vi var jätteduktiga på mattepratet (NP) ända tills Åse tappade sugen och körde ut oss, sen diskuterade vi etik på SO:n (jäkla massa prat den här dan). På SA:n pallade vi inte gå nånstans (eftersom lärarna ändå aldrig rapporterar närvaron) så vi satt i biblioteket. Min extremt vackra teckning fortsatte jag med på matten där vi också hade vikarie, och sen var dagen slut utan att jag fått några större insikter. Great! Ikväll ska vi till hamnen. Nu sitter jag och bryter trenden genom att lyssna på Kent när det INTE är mulet ute. Ciao!

PS. Valborg på engelska heter Walpurgis. Är inte DET konstigt? DS.

Inga kommentarer: