23 maj 2007

Pongo och de 20 miljoner drömmarna

Pongo och de 101 inläggen.

Idag är det sommar, det är trevligt, men det sorgliga i hela historien (som tyvärr är sann) är att jag knappt äger några sommarkläder! Hade ju beställt shorts o grejer från H&M, men dom har inte kommit än, och jag har ännu inte pallat åka till stan och köpa linnen o sånt.
Hm, onsdag idag = segling o jättetidig alt. jättesen middag (väljer nog det första alternativet).
Torsdag imorgon, då ska vi träna på matlagningen inför fredag, och så måste jag städa en jävla massa som vanligt också.
Fredag... Ingenting händer, vad jag vet. Idrott sista timmen (som jag inte tänker vara med på eftersom jag är sjuk, men kruxet är att om mamma går med på att låta mig slippa gympan kommer hon definitivt inte låta mig gå på stan sen) och sen kanske Valle ska spela. Och så är det fest hos en tjej i ab men jag har ingen lust att ens fråga om jag får komma eftersom hon inte har bjudit mig :) Så kanske Andreas kommer på kvällen.
Sen på lördag fyller Hanna inte år, och alla måste komma ihåg att köpa present. Det är pingstafton - har dom speciella öppettider då? Är den typ röd? Fuck it isf!! - och The Wave på kvällen, men jag har en känsla av att jag inte kommer in där. Så då kanske jag kan åka till stan - party! :D

Jag önskar att jag vinner typ 20 miljoner på trisslott imorgon! (Vilket är högst otroligt eftersom jag med största sannolikhet inte kommer köpa någon lott.) Jag menar, fatta vad mycket roliga och onödiga grejer man kunde köpa då! (Och jag vet, en viss person kommer bli fett lack för att jag är så materiell - som om inte alla är det? - och så vidare. Just därför kan jag inte låta bli att blogga om sånt här, för jag älskar att gå folk på nerverna! I alla fall när jag ändå inte kan vara bra i deras ögon, jag menar då är man ju hellre sig själv och dålig än låtsas vara nån som ändå bara är ganska bra eller okej i någon annans ögon. Om ni fattar.)
Typ en oändlig mängd linnen, t-shirts, tjocktröjor, tunikor, klänningar, kjolar, jeans, underkläder, acessoarer (kan inte stava det där), väskor, sportsaker, skor, smink, smycken, tekniska prylar, hårprylar, badgrejer, inredningsgrejer, skivor... För att inte tala om alla upplevelser! Typ resor till olika ställen, olika slags behandlingar (massage osv), hoppa fallskärm, hoppa bungeejump, flyga luftballong, dyka på korallrev... Det är ingen ände på den långa listan över allt jag vill ha och göra!

Haha, okej, det var Malins drömmar i en komprimerad text. Skulle kunna beskriva den i all oändlighet, men det verkar lite långtråkigt och relativt irrelevant för läsarna. Så jag skippar den biten. (Fast ni vet den där helvita/helsvarta/ljusrosa tunikan från H&M, med lite fyrkantig urringning, rynk över brösten och sidenband i magen... Den är helt underbart fin! ;D)

Okej, kanske borde dra en snabbgenomgång av vad som har hänt under dagen. Jag har gjort följande aktiva saker:
  • Skrivit om Raoul Wallenberg, Folke Bernadotte och Oskar Schindler på tyska
  • Skrivit om "Blod och död" på både tyska och svenska
  • Svarat på två frågor till SO:n
  • Räknat typ två mattetal (fast det räknas egentligen inte som aktivt, eftersom jag snarare var extremt inaktiv hela lektionen och ägnade de övriga 50 minutrarna åt att lyssna på musik och snacka)
  • Bloggat :D

Haha, great. Är rätt så stolt över mig själv, borde bara ringa lite om sommarjobb. (Om man pallar?!) Nu vill jag gå ut och lägga mig i solen i trädgården. Men vi har 1) inget bra ställe att ligga på (altanen i skuggan eller gräset=showoff?) 2) Inga bra solstolar! (Och 3) snart förmodligen ingen sol heller längre.) Det är inte bra.

CIAO och pussar på allt trevligt folk!! (Och allt otrevligt som jag längtat i fyra år efter att få slippa) (L)

Inga kommentarer: