12 maj 2007

Eurovision Song Contest... minst sagt originellt.

Sitter och plågas av Eurovision Song Contest, och har svårt att bestämma mig för huruvida jag ska skratta eller gråta. Jag kastas mellan silverglittrande astronauter, rödvida kärleksballad-pojkar, intressanta trumsolon och svarta gothare. Dessutom sjöng just en trevlig kille Greklands bidrag "Shake it up, älskling" om blowjobs (tack för att det inte är jag som ska förklara för lillebror vad det är för nåt), myys! Tillsammans har vi kommit fram till att den främsta anledningen till en del länders misslyckande består i ekonomiska grunder. Det måste ju vara så att länderna - som inte har något val att inte delta, eller? - hellre skämmer ut sig med ett helskumt och förskräckligt bidrag än riskerar att bli framröstade till vinnare och då bli tvungna att hålla i hela evenemanget nästa år - något som förmodligen kostar extremt mycket pengar.

- och nu plötsligt kommer jultomten in!! Oaahh?! (Är han verkligen finsk?) -

Nu när man ser snabbgenomgången verkar plötsligt de första bidragen mycket bättre, eftersom allting är relativt, när man har upptäckt att - som mamma just uttryckte det - konkurrensen inte är mördande... (Ungefär som pappa bara blir yngre och yngre.)

Och varför i helvete har dom nån hjälpprogramvärd a´la Grynets show, klädd helt i rosa (aningen ljusare än Elin Ek) med en rosa glansig täckjacka och alldeles för gäll röst...? Fan, man börjar ju undra vad det är på folk alltså.

.... man blir ju självmordsbenägen för mindre. Sitter och dricker apelsinsaft och ändrar lite inställningar till bloggen - nu kan vem som helst kommentera, utan blogger-konto! Alltså, underförstått, uppmaning till alla som läser: Testa funktionen! :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Jää! (jag vet inte vad blowjob är.. jag är lökig)