04 maj 2007

BFS-dag igen eftersom vädret stämmer ihop med mig igen

(nej, jag sa inte att jag var fin.)

Idag är det fredag igen! Veckorna går extremt fort, inget fel med det (längtar till den trettonde juni!!). Igår hade vi en liten skrattupplevelse i familjen xD

Ni vet kanske att det är en kille i Katrineholm som har vunnit typ 100 000 000 kr? Pappa är helt övertygad om att det är hans kompis Erik, bara det att Erik inte fått reda på det än. Det säger han i badrummet och Pelle ropar överraskat från sängen:
Vah? Vet han inte om det än?!
Anspelande på det säger då pappa att placet där Eriks fru Helene jobbar har blivit rånat, av en kille med ett pistolliknande föremål och svärd(?!). Och givetvis måste då pappa demonstrera hur denna rånare sett ut, med svärd, sköld och häst och allt. Och börjar vifta med armarna i badrummet och trumpeta. Leder såklart till att Charlie blir djupt oroad över sin kära husses hälsa och kommer instormande i badrummet och börjar hoppa och slicka på pappa. Mamma låtsas vara Charlie och säger lugnande:
Såja, husse, dom där männen i vita rockar kommer nog snart. Jag har hört att de ska vara bra för såna som du.
Då undrar Pelle ängsligt: Vah? Ska Ku Klux Klan komma?! (xD)
Och pappa försäkrar att neej då, det är bara luciatåget.

SKRATTATTACK

Och sen påstår jag att vi har läst om Ku Klux Klan i Bamse, på den tiden när de reste i sin tidsmaskin. Efter lite förklarande och överläggande inser Pelle att jag i min ålderdom lyckats blanda ihop Ku Klux Klan med Jinghis Kahn [stava?] xD Glockenrein på riktigt. Nej men vadå, Same shit, different name säger jag. Det är bara 400 års skillnad, och jag menar det låter ju likadant. Jinghis Klan typ. Sen visar sig Pelle även tro att Martin Luther är samma person som Martin Luther King, och det är när jag ska förklara skillnaden mellan dem, som jag knappt känner till, som familjen på allvar börjar tvivla på att jag verkligen förtjänar det där MVGt i SO som jag fick spikat igår eftermiddag... Sen ger jag upp och går och lägger mig, i oro för att mina magmuskler ska börja krampa eller nåt.

Haha det var min torsdagskväll :P Och idag ska vi ha svenskaprov och efter det tydligen "Idrottsprov i teorisal" vilket låter extremt bra men som ingen tyvärr har någon större kännedom om. Ikäll är det tjejkväll på Gården. Party! =D Ciaoo(L)

Inga kommentarer: