30 maj 2007

SO-lektion med limerickar

...Tycker inte om det här. Har helt eget ansvar för att komma tillbaka i tid. Och när är i tid liksom? Känner dessutom på mig att någon lärare snart kommer låsa upp dörren och glo lite misstänksamt på att jag sitter och bloggar istället för att arbeta. (Men vadå, jag är ju klar?!) Kan ju publicera lite fler limerickar så länge. Den här var med i tidningen Mersmaks tävling för några år sedan:

När Knut mötte Maj från Blåsut
Hade han aldrig haft nån förut
Men på ett nattligt partaj
Blev hon hans första Maj
Och han hennes tjugonde Knut!

... Och en jag fick av Pappa när jag var i Österrike:

Det var två bröder ifrån Spånga,
som var så olika långa.
De var glada ändå
när de tänkte uppå
att de ändå var lika många!

Hm, har vi nån mer... jag gjorde en egen med Karla! På sjöscoutseglingarna 2005... Den ägde såklart. Hårt. Men, jag ska minnas en bättre någonstans ifrån... Nu vet jag en! Den går ungefär såhär:

En vis man från Ecuador
sa att kvinnan hon får
Liksom känslokravaller
av den starke som faller
Men älskar den veke som står!

naaaww... :D Haha nu borde jag verkligen gå tillbaka till lektionen. Men ha det fint alla barn, jag kommer åter! Yours truely, Duvan (L)

Inga kommentarer: