06 maj 2007

Glädjespridare & barnkalas

Måste väl säga att jag ändå tar priset för sämsta bloggtillfällen. Jag bloggar ALLTID precis innan jag ska iväg på nåt eller har bråttom. (Om 2o mintuer ska jag vara på styrelsemöte i lokalen.) Great!

Måste bara inleda med att vara lite förutsägbar och nämna det fina sommarvädret som spritt glädje över hela Lidingö idag. Imorse hade Fox grübedamp på att jag inte var i hamnen i tid (jag hade ju hans flytväst) vilket ledde till att jag på tolv minuter fick gå upp, klä på mig och cykla ner till Skärsätrahamnen i ilfart (och motvind!). Väl nere var allt toppen, Fox blev lycklig igen och Peter spred (som komplement till vädret, och ersättare också om sådan skulle behövas) såklart glädje över hela hamnen. Vi gav oss iväg och tre lyckliga patrullscouter fick förmånen att segla med Glädjespridaren. Älskar Alex fråga i utredningen om namnet på en Science Fictionfilm: "Vad heter den? Den som heter likadant som alla andra!" xD Klockrent. Det blåste på rejält, tio sekundmeter säkert, så vi tog in vatten och hade extremt jättetrevligt. Kom hem igen vid 12 och gjorde tonfiskmackor till mig själv eftersom frukosten uteblivit. Gjorde inte någonting värt att nämna på hela eftermiddagen, förutom solade och gick med mor + hund till Willys. Sen hade vi ofrivilligt barnkalas på tomten, alla grannbarn älskar oss (alternativt våra husdjur men vi väljer att bortse från den möjligheten) såklart. Nu har vi ätit kycklingwok, och jag har jävligt bråttom.

Ciao!:D(L)

Inga kommentarer: