22 maj 2007

Det fattas en sträng ekorre

Mitt hundrade inlägg, jag känner pressen.

Dagen inleddes precis som alla andra fucking tisdagar det här året med engelskalektion. Som vanligt gjorde vi ingenting produktivt förutom ett meningslöst häfte som förmodligen var menat till mellanstadieelever. Sedan hade vi språk, alltså tillhörde jag inte den lyckliga skara som fick stå ut med Chèlema (kan inte stava det där) en timme till. Istället fick jag till min stora glädje gå igenom ett gammalt tyskaprov (som jag verkligen inte orkar bry mig om), lyssna igenom en text om Schindler's List samt få reda på lite (betoning på lite) information kring österrikarnas besök i nästa vecka.

Efter det var jag dödshungrig och helt övertygad om att det var lunch. Men eftersom skolan (och livet i allmänhet) i regel följer Lagen om alltings jävlighet, hade vi förstås en lång mattelektion att uthärda först, innan vi fick andas ut i matsalen och mätta våra hungrande magar med utsökta fiskpanetter och skabbskabbig potatis med remouladsås. (Om man la skiten på en knäckemacka blev det en liten svettig macka med fisk och remoulad.) Resten av lunchrasten ägnades åt att hänga med Lollo och Valle, samt tigga till sig en frånvarounderskrift till idrotten hos syster.

Sen lekte jag mig igenom SApasset genom att joina Valles klass på deras tyskalektion, och fick reda på lite intressanta grejer om Jens Ganman (som har skrivit Blod och död). Till exempel att han är svensk (!), föddes 1971 i Karlstad och även är musikartist. Han har släppt ett antal singlar genom åren, bland annat en som faktiskt heter Blod och död! Malin är sugen på att ladda ner. (a) Fast det gör man givetvis inte eftersom det är illegalt, men i alla fall.

Sen hade vi självmordsmusik (har alltid hatat musiklektioner, så länge jag kan minnas ända sen Karl slutade) med vår intressanta musiklärare som dagen till ära utförde diverse sexanspelande rörelser inför klassen. (Hur medvetet det var är svårt att svara på.) Jag blev förärad en av elgitarrerna tillsammans med David. (Magne till David[ironiskt]: Ja, Malin!) Den var blå och skulle säkert fungerat jättebra om alla strängar funnits på plats, vilket de inte gjorde. Jag låtsasspelade mig igenom lektionen för att sedan anlända en gympasal som luktade rök och var fylld av innebandysugna nior. Hela lektionen satt jag och lyssnade på musik, och efter det gick jag hem och sen har det väl inte hänt så mycket mer. Jo, jag såg en ekorre på gräsmattan utanför skabbkiosken. Den åt fågelfrön.

Nu spelar min lillebror fotboll inomhus ("...sparka boll är bara bus") och jag måste snart gå till flöjten. Vill inte! Vill inte! Mår extremt o-bra; är snuvig, hostig och typ död. Samt väldigt stressad.

(Och nu spelar han innebandy istället!)

Kom på att jag kunde sprida lite glädje i världen, eller i alla fall tecken:


███▓▒░░ ░░▒▓███ ஐت ♥•●»« ¬『‚』° ★☆→↓¶ © ® ™ ۩ ♪♡ ◄ ► ينكح ♣ ♦ ♠ ♥

(Kan vara så att en del grejer ser konstiga ut här men blir mycket snyggare i ett annat typsnitt. Kopiera hela skiten och byt typsnitt i dokumentet så blir fyrkanterna andra tecken)

Och så har jag ju massa bokstäver också men jag orkar inte nu. En annan gång - rest in peace my friends! Ciao (L)

«•´`•.(*•.¸(`•.¸ ¸.•´)¸.•*).•´`•»
«•´¨*•.¸¸. .¸¸.•*¨`•»
«•´`•.(¸.•´(¸.•* *•.¸)`•.¸).•´`•»

Inga kommentarer: