28 maj 2007

Blommor & Bin

Okej, söndag: Jag vaknar upp. Solen skiner igen, dags för mig att gitta från lägenheten, men först - alltid en dusch, inte lukta usch står högt i kurs och det är Glassiiiiiigt....

Vid niotiden gick jag upp och la mig och solade ett tag på altanen. Mor (vars dag det var igår) kom upp vid 10 i 10 och alla åt frukost utomhus, mys! Jag åt rabarberkrämen som jag skulle fått till lunch igår (men jag fick ingen lunch alls, snyft) och sen hade jag och Pelle lite modevisning och visade våra nyinköpta kläder. Sen gick jag och mamma ner till trädgårdshandlaren och köpte jord och lite blommor. Vi hjälptes åt att plantera och sen åt vi pannkakor. Sprang iväg för att leta efter fredagens Lidingötidning, men alla bara dissar mig! Någon av läsarna som har? Jag skrev nämligen en artikel om Österrikeresan i det numret, och bara för därför så ska brevbäraren vara så extremt sniko och inte dela ut någon till oss, just den dan. Blää!

Sen åkte vi i alla fall till mormor och morfar. (Och lyssnade på min nya skiva med Bowling for soup i bilen) Jag agerade räddningspatrull och plockade upp smådjur och bin som ramlat ner i den halvfyllda poolen. Eftersom det var extremt fint väder satt vi ute och åt, fick massa god mat och jordgubbar till efterrätt. Hunden var jätteduktig när vi var ute, stolt matte:D

På vägen hem åkte vi förbi en Minitolva (=segelbåt för alla oinvigda). Den var fett cool! En sån ska jag lätt ha när jag blir stor! (Eller inte, såg inte särskilt bekvämt ut att sova i den precis.)Kom inte hem särskilt sent, 10 tror jag, men jag var dödligt trött som ni ju kunde märka i förförra blogginlägget :P

Tror inte det har hänt så mycket mer spännande, men man vet aldrig så keep eyes and ears open my friends! Idag är det bildredovisning! PUSS

Inga kommentarer: