30 maj 2007

"... samtidigt som folk aldrig haft så lite att säga varandra."

Tjohoo alla morgonpigga människor! Mellan persiennerna silar ett hemtrevligt morgondis in, genom det öppna fönstret strömmar kylig, frisk luft och himlen fullkomligt strålar ... av moln!

Måste bara citera lite ur boken jag just läser - Mess:

"När verkligheten spricker i sömmarna och månen får huggtänder..."

"...att det aldrig nånsin varit så enkelt att kommunicera som nu samtidigt som folk aldrig haft så lite att säga varandra."

Samt, bara för att eventuellt få Cc att läsa den ;D

"... och även om han inte är våldsamt lagd finns det en våldsam aura omkring honom."


Yeah. Ikväll kommer Krissy och kompani... Jag har saknat dom! xD I alla fall henne och Matthias. Haha på tal om det, jag minns hur de spanska tjejerna som var här i höstas typ hängde efter "min" Matthias - i 8ab - och snackade om honom hela tiden, trängdes och slogs utanför slöjden för att glo igenom det smala fönstret i dörren och förhoppningsvis få en skymt av honom ^^

Så... Vad händer mera idag? Åh, skoldagarna känns bara mer och mer meningslösa ju mer sommarlovet närmar sig. Vi gör ju ingenting! Nu är det inte livet, dagarna och timmarna, som känns misslyckade. Det är bara skolan! Seriöst, vi lär oss ingenting, vi producerar i princip ingenting, jag kan räkna upp 30 olika saker jag kunde gjort de här dagarna som varit mer produktiva, effektiva och aktiva än det vi gör just nu! Ahh!!!

Men förlåt, återgår till ämnet Vad händer idag?. Vi har lite vanliga lektioner som tyska, matte (=prov!), svenska, SO med mera. Men så har vi biologi också, den enda lektion som faktiskt känns meningsfull. Man lär sig något, ibland förstår man till och med! Och man känner en drift att jobba, en anledning: provet i nästa vecka. Det finns fortfarande något kvar som håller motivationen uppe på en acceptabel nivå (dock inte i måndags då jag höll på att svimma pga brist på många olika grejer, till exempel energi, intresse, glädje, kärlek mm).

Efter skolan ska jag hem och hitta på något vettigt att underhålla mig med fram till att jag ska cykla till Ansgarskyrkan för att spela konsert som börjar 18.30, och hämta ut Innsbruckbilderna på Expert på vägen. Efter det, typ hem, käka middag, andas lite, kanske plugga (as if that's gonna happen?) lite innan vi ska hämta österrikarna på Cityterminalen 21.30. Jää!

(Och varför i helvete sparkar min bror fotboll i hallen??)

Aww, fett pinsamt igår förresten. På flöjten blev det verkligen såhär "Men Gud Malin, vad har du gjort?" (svarar att jag har ramlat i en taggbuske eftersom det är den officiella sanningen) "Men oj, att du lyckades ramla så att det bara blev sådär på den handen, det ser ju ut som du har skurit dig!" "Haha jaa, EMOvarning *hrm*! :D [fejkatsmajlsomalltidnifårhurmångasmileysnivillmenleendenfårniletaefter]" Jag ljuger ju så jag nästan tror på det själv! Det där har lite att göra med det jag skrev förut, om "nejdå, allt är bra" och sånt. Jag är ingen skådespelerska, det är långt ifrån omöjligt att se sanningen under mina klena ord, men folk vill inte. (Och tur är väl det, jag vill inte ha något medlidande. Tro inte att jag gör det för uppmärksamheten.) Folk tror hellre på vad jag säger än föreställer sig att det eventuellt kan finnas någon annan verklighet än den jag målar upp för dem.

Egentligen bryr jag mig ju inte, men klockan är faktiskt fem över 8 och jag borde verkligen gå hemifrån. Om inte annat för att min far fortfarande är hemma och förmodligen undrar varför jag inte är på väg till skolan... PUSS! (L)

Inga kommentarer: