11 maj 2007

Fredag och burspråk

Idag är det redovisning. Jag vet inte vad jag ska säga :D (men det löser sig) Det är fint väder, jag ska vara barnvakt ikväll och imorgon är det Lidingö Runt. Och på söndag ska jag träffa Andreas :) Alltså på det hela taget en rätt najs helg. Lite stressigt bara... Fuck, har flöjtkonsert på måndag. På repet spelade vi tveklöst sämst, bland alla barn i fyran osv xD En aning pinsamt, men vafan. Det får man väl bjuda på. Sitter just nu och gör tåvickningsövningar för mig själv för att få ner lite blod i fötterna. Det är faktiskt rätt svårt att übervicka på tårna samtidigt som man skriver, kräver en simultanförmåga på en högre nivå än min tror jag. Haha på tal om det, pappa försökte med övningen som bandykillarna fått i läxa: att när man borstar tänderna, stå på ett ben och böja det andra lite, samtidigt som man blundar. (Det är fett svårt!) Ni skulle sett pappa i badrummet den kvällen. Han vinglade så vi blev tvungna att hämta kameran xD Har äntligen uppdaterat min bilddagbok nu, om någon bryr sig :) Och jag har brutit mitt fjortislöfte och lagt upp bilder på mig, Johanna, Cicci och Cc. Men, man kan ju inte vara perfekt jämt. Och när man väl har börjat kan man ju lika gärna fortsätta - ungefär som att bryta ett godislöfte - så passa dig, snart kanske jag lägger upp porrbilderna på dig - du vet nog vad jag pratar om! Se till att muta mig ordentligt om du vill slippa bli spridd över hela internet iförd mormors fjäderdräkt... ;)

Halv nio, funderar på att göra någonting mer produktivt än att sitta vid datorn, men samtidigt: vad skulle det vara? Borde ta ut kaninen i buren, brb (:

...

Gjort! Det är fint väder ute:), jag har uppvikta jeans och ballerinaskor. Jag och Cicci funderade över en sak igår; Vad är det Martin Stenmarck kan ta? (Sjumilakliv) "Jag kan ta ett....?" Nu har jag kollat upp det: "Jag kan ta ett långt, hårt straff... för alla stunder vi haft" :D Det måste jag säga till Cicci.

Nytt ord att lägga i min långa lista med bra-att-ha-ord:

Burspråk.

Det är ett fönster som liksom sticker ut litegrann, som en halv sexhörning eller så, och (i alla fall i vårt) man kan sitta i det. Ibland går det ända ner till golvet, som en inglasad minibalkong.
ELLER, är det helt enkelt den sorgsna melodi vi lyssnar till hos kanariefåglarna i Zoohandeln? Är språket de talar till varandra, och kanske till också till oss, inte burspråk? Deras melankoliska visslande om friheten i Australien (som de bara hört talas om), är väl burspråk om något.

Nu måste jag dra till skolan och slåss för att få en dator. Peace! (L)

Inga kommentarer: