21 maj 2007

Måndag och Kom-lekar

Så. Nu har jag klarat av ännu en måndag, full med meningslösa lektioner och mulen till på köpet. Givetvis har vi nu flyttat fram bildredovisningen ännu en vecka - alla var ju inte klara än - "och visst är jag världens bästa lärare?" Hela svenskalektionen lyssnade jag på musik (någon som har något bra tips på ämne till en 3-5 minuter lång muntlig redovisning...?), och på SO:n satt Felix och lade patiens. Aktivitetsklass?

[This is the song that reminds me of my trucker hat...] Den hade jag på mig idag när jag gick till skolan, bara för att jag kände för det. Glömde skriva det men förra veckan sa Frida såhär till mig: "Malin, du ser ut som om du är full! Du har så stora pupiller." Haha, mitt på en skoldag, tack för den. Och såhär sa Lollo idag anspelande på mitt sönderbrända ansikte: "Asså Malin, du ser typ misshandlad ut!" Schysst. Tack för komplimangen, känner mig ju så extremt uppmuntrad nu. Yey! :)

Annars har min dag varit extremt seg, har jobbat igen på brevfronten men ännu inte inom städningen så jag har en del jobb kvar... Måste även göra några tyskauppgifter, planera en svenskaredovisning, plugga massa engelska oregelbundna verb och svara på en MVG-fråga i SO:n. Great! Dessutom har vi praktiskt prov i hemkunskap på fredag, så vi borde träffas någon gång innan det och träna lite.

Nästa vecka har vi matteprov, skriftligt hemkunskapsprov och bildredovisning, österrikarna kommer, jag ska spela flöjtkonsert och enligt provplaneringen ska vi även lämna in en religionsuppsats (någon som vet något om den?).

Veckan efter det har vi biologiprov på nervsystemet, städdag i skolan, hängmatteinköp och en till flöjtkonsert - att titta på den här gången.

Veckan efter det har vi i alla fall ingen undervisning, utan bara slappdagar, scoutavsluning, ännu en flöjtkonsert, repjakt, niornas lunch (under vilken vi ska framföra ett uppträdande hela klassen - hur i helvete kommer det här sluta?!) och så skolavslutningen såklart. Jag längtar.

Annars vet jag inte riktigt, har väl inget särskilt för mig... *ironisk*

Sitter och funderar på vad mitt hundrade blogginlägg ska handla om - det måste ju vara nåt speciellt, eller? Fast, kanske borde det vara nån slags sammanfattning av hur de tidigare inläggen sett ut? (De har ju knappast utmärkt sig med någon strålande originalitet, eller?) Får jobba lite på det, tror det här är det 97e eller 98e. Det börjar närma sig det stora jubileumet... eller nåt sånt. (Åå vad jag kommer garva åt det här när jag skriver mitt tusende inlägg i den här bloggen, typ)

Har även funderat på att starta nya bloggar för särskilda teman - ungefär som Lollo som har en dansblogg - men det kanske vore lite überseriöst? Typ om segling, poesi, fotografering, teckning, mode, pyssel... Lite väl överdrivet kanske. Och jag menar, teckningarna och fotona visas ju ändå på bilddagboken. Tror jag kasserar den idén alltså, men kanske någon gång i framtiden, när jag är världsberömd och ni skryter om att ens ha bott på samma ö som jag (as if that's gonna happen?), att jag startar en mer inriktad blogg om typ design eller ngt annat trevligt :)

Nu känner jag att jag borde göra något ännu mer produktivt, eller i alla fall nödvändigt, än att blogga ut i den oändliga cyberrymden. Därför låtsas jag inför mig själv att jag är ett aktivt barn och typ yrar lite om gudar och döden och segling och tysk poesi i olika dokument, sparar och går upp och städar för att sedan gå och lägga mig och vara nöjd över allt jag lyckats med under kvällen. (Nu kommer hunden, bärandes på en trädgårdshanske. Que?) As if that's gonna happen? Jag kommer förmodligen klara mig max tio minuter och sen ändå påbörja ännu ett blogginlägg. Get a life...

Lär väl höras ganska snart igen då. Peace!

PS. Farmor är här, fast hon är inte här (hon är på fältöversten, hoppas jag, annars kan hon vara i princip var som helst, vilsegången i vår trevliga huvudstad). Ungefär som Magne på SO-lektionen för några veckor sen: "Han är här men inte här. Där är han" DS.

PS 2. Lyssnar just nu på Kom, och kom att tänka på seglingshajken igen: Vi har alltid radiokontakt med varandra, och varje mening avslutas ju med Kom. Typ "Jag lyssnar på Kom, kom." Eller "Jag lyssnar på Kom. Kom [hit]! Kom." Sedan - eftersom hajken kom att döpas till just Misstolk -07 - kan man ju tolka ordet kom som en uppmaning i dubbel bemärkelse, typ "skynda dig och kom", och det är ju också trevligt. Malin (L) ordlekar! :) DS.

Inga kommentarer: