31 maj 2007

Torsdag; om jag varit piggare skulle jag säkert kommit på en bra rubrik också.

Party. Har egentligen ingen tid att blogga - har för mycket att göra i förhållande till hur mycket tid jag har och framför allt hur mycket jag orkar.

Idag har vi varit ganska mycket i skolan med österrikarna. Synd att det inte har varit så fint väder, kanske ingen superreklam för Sverige och Lidingö. Men men :) På biologin var jag på killarnas lektion för att kunna äta med österrikarna senare, och det var ju också en erfarenhet. Ingen av dem verkade göra någonting vettigt, några satt vid datorn och höll på med extremt irrelevanta sysslor. Det kändes helt okej ända tills någon började be dom att söka på "Pusslar'n", och jag insåg att de vilken sekund som helst skulle kunna börja läsa högt ur min blogg inför klassen. Det kändes inte jättekul. Jag lyckades få Robert införstådd i delar av situationens innebörd, och han såg till att de stängde av datorn innan någon olycka skett :) Det kallas lättnad. Fast samtidigt, hur tryggt känns det... Jag menar, det är inte fel att de läser min blogg. Det är bara fel att de läser den för att jävlas med mig, vilket de absolut gör. Eftersom de aldrig nånsin skulle vara intresserade eller bry sig. Jag har stått ut med dem i fyra år, know 'em rather well.

På eftermiddagen var nästan alla svenskar och österrikare, samt Lollo, hemma hos mig och bakade. Micke blev rädd att Pelle skulle äta upp honom, vilket är lite roligt eftersom Pelle är tre år yngre än Micke är. En av österrikarna är lite komisk, bland annat går han runt och sjunger spritsånger fast han ser ut att aldrig ha smakat en droppe alkohol, och idag inledde han en skum diskussion om vad äggula och äggvita heter på engelska. Jag menar, like we'd care? Haha, det var väldigt roligt i alla fall.

Vi åt fläskpannkaka till middag, tror Krissy tyckte det var lite konstigt. Vilket ju är förståeligt. Efter det har vi mest slappat, jag har pluggat lite under kvällen och båda har haft datorn. Just nu ser hon, mamma och Pelle en stund på Pirates of the Carribean 1 eftersom Krissy aldrig har sett den.

När jag satte mig vid datorn och loggade in på msn, fick jag höra en trevlig nyhet från Frida. "Alla" har sett det där om Matthias i min blogg! Haha, jag var ju tvungen att garva åt det. Jag menar, egentligen - like I care? Like I care om hela fucking skolan ser det - jag går ju ändå ut om två veckor...?! Och då slipper jag alla jävla människor som har plågat mig i flera år och jag kan fullständigt skita i allt dom säger och tycker. Spelar det någon roll? Vem bryr sig, egentligen? Jag kan bara le åt det. I mean, det är ju kul för honom om han ser det - det är väl en komplimang på något sätt, även om att vara omtyckt av mig knappast är någon merit, precis.

Så jag är väl rätt glad ändå, har varit extremt jätteotaggad på hela världen stundtals idag, men också ganska lycklig. That's life; changing. Nu måste jag fixa det sista med SO:n - förmodligen även printa ut den eftersom jag har dragit vissa slutsatser av mina erfarenheter av skolans skrivare - och sen ska jag sova. Något som jag planerade att göra redan för 1 ½ timme sen, men som jag sagt tusen gånger tidigare har människan alldeles för lite tid i förhållande till allting hon tror sig vara kapabel att hinna med i livet.

TSCHÜSS (L)

PS. Jag talar någon najsig mix mellan svenska, engelska och tyska igen nu. Det är jättekul! :D DS.

Inga kommentarer: