17 april 2008

:)

Tjo!

Bandyträningen ägnades åt jogging runt gärdet, och eftersom jag inte hade pallat ta med riktiga bandygrejer till gärdeshallen så struntade jag i killträningen. Jag joggade vidare till Ropsten i stället och hade sammanlagt sprungit i en timme (= två extra gula eller röda poäng! :D) när jag kom upp på perrongen till Lidingöbanan för att slippa de fem extra kilometerna (det var en uppskattning, förmodligen smått överdriven. Men minst tre!) hem. När jag anlände huset duschade jag och åt buffé med mor bestående av senaste veckans rester - det finns inget bättre! ^^

Sedan har jag ägnat någon timme åt att försöka få fram lite information om musik som nazisterna i Nazityskland förespråkade respektive motverkade, något som heller inte gett så mycket förutom basic fakta som att de gillade nationalistisk marschmusik och tyckte illa om judisk musik, jazz och annat otyskigt. Jag är kort sagt väldigt oframgångsrik ^^

Jag planerar att stanna uppe halva natten (igen) och plugga. Jag har märkt att det är ganska effektivt eftersom jag inte alls blir så trött som jag borde bli av att halvera sömntiden. Dock tror jag inte det är något att satsa på i längden... Men någon enstaka gång (varje vecka) är nog ingen fara! Lever ändå hälsosammare nu än förut så något onyttigt måste man väl få göra =/ Även om det inte är för sin egen skull... För det är det fan inte. Som David skrev förut idag: "Det där med att plugga är överskattat" - han har så fruktansvärt rätt.

Nu ska vi käka fruktsallad :) Haha jag vet att det låter som om vi är värsta fruktomanerna i familjen, lever i princip på det och grönsaker, men vad ska man göra... Vi måste ju leva på någonting gott också! Och fruktsallad är "gratis". Haha, min nya definition på gratis är totalt orelaterad till ekonomi utan enbart till points. I'm getting a pointaholic...

Love ♥

Inga kommentarer: