26 april 2008

Lördag, plugg & skräp

Tjo! :D

Jag, Lilie och mamma gav oss ut i hamnen när det regnade som mest för att göra en insats åt scoutkåren + miljön + samvetet genom att plocka skräp i säckar som vi får pengar för. Särskilt spännande var det väl inte men ganska mysigt ändå, somrigt på något sätt när det regnar och ändå är varmt, och vi passade på att göra diverse knasiga konstateringar. Bland annat hittade vi ett otal snusburkslock, men nästan inga snusburkar... Någon som är lite mer insatt i snus och kan förklara det fenomenet? Är burkarna i papp eller vad? ^^


Jag sitter just nu och leker uppsatsskrivarkompis med Linnea (som varken vill skriva eller vara kompis med mig...). Ett återkommande tema verkar (för ovanlighets skull...?) vara mat, då jag dels lyckades stava "rice of democracy" med c (XD) och dels kallade min härma-allting-Linnea-föreslår-tendens för att "copypasta" ^^ Jag är fan hungrig. Men jag får inte erkänna det för mig själv.... x)

Analys av det svenska samhället, framställd av Linnea och Malin:
Man måste 1) vara medelmåttig och 2) inte ha fått det gratis.

En tiger som skäms?

Laga mat nu (men jag är som sagt inte hungrig), sedan plugga lite till :D Pusselipussar :) ♥

Dagens bästa: Vårregnet (i brist på bättre för egentligen har den här dagen inte varit särskilt bra)
Dagens sämsta: Att jag är så fantastiskt dålig på allt :')
Dagens låt: Over the rainbow ur Trollkarlen från Oz (hörde den på TV nyss)
Dagens klädsel: Jeans, t-shirt, hoodtröja = ni har inte missat nåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag visste inget om att vi skulle plocka skräp! :o