20 april 2008

Sunday

Särskilt mycket pluggande blev det aldrig inatt; jag och Linnea lyckades bättre med vår "hata historia"-uppsats än med någon av våra egna och matten rörde vi inte ens. Natten ägnades i stället mestadels åt snack, musik och tecknande och sömntimmarna inbefann sig ungefär mellan klockan fem och åtta.



Jag gick upp och åt frukost med mamma och pappa och väckte Linnea lite senare, och tog ut ninen i trädgården i väntan på henne. Sedan tog vi en lång promenad med Charlie runt Kottlasjön i två timmar i den underbara vårsolen som äntligen behagat titta fram, och åt spaghetti med köttfärssås när vi kom hem.



Efter det följde ofrivilligt matteplugg, som tyvärr var föga framgångsrikt för någon av oss. Jag kan inte föreställa mig hur jag ska kunna klara det här provet! Och imorgon måste jag träna bandy hela kvällen... Och hur i helvete ska jag hinna skriva den jävla historiauppsatsen?! På tisdag flöjt, onsdag st George, torsag Bästemor + bandy - känslan är att fredag, lördag och söndag kommer ägnas åt självmordshistoria... Och jag är så jävla opeppad på det. GE MIG ETT LIV! Eller låt mig bara slippa det :'/

Nu har Linnea åkt hem och jag vet inte vad jag ska göra. Matte? Historia? Kemi? Svenska? Jag har verkligen ingen lust. Den som har några upplyftande ord att komma med, alternativt lite extra tid, energi eller inspiration är fri att dela med sig. Vad som helst.

1 kommentar:

Anonym sa...

du klarar allt!
saknar å älskar dig!