17 april 2008

NP engelska idag :)

Dagens hyllning går till världens bästa Cicci som fyller 17! Grattis älskling :) ♥

Dagens andra hyllning går till alla ettor landet över som skrev nationella i engelska i morse. Själv tyckte jag att det gick hyfsat, ämnet (seasons) var brett och enkelt att skriva om och hur som helst så kan ju uppsatsen inte sänka en så jag tror det är flera med mig som är ganska lugna. Dock var det lite stressande att få mycket mindre tid på sig än till vanliga prov...

Annars har vi inte gjort så mycket. Jag var på tyskan men fick inte ut något av det, jag var inte på Disa och fick ut mycket av den tiden då jag skrev metatexten om talet till svenskan samt kikade lite biologi. Kemin var totalt meningslös, jag satt och ritade hela lektionen eftersom Monika ändå inte kunde svara på mina frågor. 75 minuters tomt kemisnack som jag knappt minns någonting av... polärbindning?

(17:17! Dels för att jag tänker på er, dels för att jag har bråttom till tåget om jag ska hinna till bandyn :P Såvida jag inte chillar och tar nästa.)

Så var jag hemma redan halv 4 eftersom vi inte har några biologilektioner utan förväntas jobba självständigt med gruppen i stället (som vi ju så flitigt gör...). Jag tog en liten hoppenad med ninen i trädgården och har ägnat övrig tid åt att äta "gratis" mellanmål (=frukt) och fixa med datorn.

Jag känner mig extremt stressad, har cpmycket att göra och alldeles för lite tid. Känslan är att den här natten kommer ägnas åt att läsa de 40 sidor (?!) vi fick i läxa i svenska, historiapluggande (nazistmusik någon?) och kanske även - om jag blir uttråkad och känner för något roligare - lite kemi, biologi eller matte. Najs? Vi har prov i Matte B nästa vecka och jag är död! Har fortfarande inte fattat den där andragradsskiten :'/

Så ser mitt fantastiskt lyckliga liv ut. Bytes?

Men off to innebandy nu! :) Puss ♥

Inga kommentarer: