13 april 2008

Segelfix

Till dem som kommenterar anonymt: Jag vill veta vilka ni är, annars tar jag bort kommentarfunktionen! Och det vore ju synd. En gissning är att det är Irma som har likadant glasögonfodral som jag; baserat på två faktum: 1) Hon har glasögon 2) Hon stavar "sånnt" med två n =)

Tja!
Imorse vaknade jag klockan 5 och hade jätteont i magen :( Då var det synd om mig. Jag lyckades visserligen somna om, men var tvungen att gå upp rätt tidigt eftersom vi skulle befinna oss i scoutlokalen halv tio. Jag och mamma har köpt så kallade suketter, [Stockholmsgnällig sydstatsamerikanska] "You know tiny little pills that go chicichicichici". Haha, ingen fattar, jättegammal reklam för Sockerbolaget absolut värd att titta på.

Så efter en cykeltur i snöblandat regn sladdade vi in utanför lokalen fyra minuter försenade, och började plocka fram segel. Fler och fler hakade på och efter en och en halv timme hade vi gått igenom och lagat 9 stycken avantisegel och 6 trissegel samt druckit rejält med vaniljte, käkat pepparkakor (inte jag och mamma dock, som "går på points") och lyssnat igenom diverse skivor som Tess hade med sig. Vi var kort sagt väldigt framgångsrika och mycket nöjda med oss själva! :D Jag och mamma cyklade hem igen i regnet och planerar att kolla på Pelle som äter pannkakor... Förutom choklad och glass är nog pannkakor det jag saknar allra mest.

Jag har fått låna en Lasse Lindh-skiva av Hanna, signerad (fan att jag inte var där) och allmänt underbar. Precis inladdad i Itunes =) Jag har värsta höst-feelings! Det ösregnar ute, pappa eldar i spisen och vi har ätit soppa till lunch. Det är bara stearinljusen och adventstjärnorna som fattas... Ha en trevlig söndag alla barn - och för allas information så är jag ledig imorgon! :) Pussel ♥

Inga kommentarer: