22 april 2008

Vårväder!

Tjo!

Jag glömde säga det, men gårdagens stora happening var tveklöst Denises tappra försök att ge Jonas en skönhetsbehandling och frisera ögonbrynen på honom. Hon tog helt sonika en bit maskeringstejp, tryckte till ordentligt över det ena ögonbrynet och ryckte till efter en stund. Det fasansfulla skriket som genomborrade det småpratiga lugnet i bildsalen fick alla att vända sig om och se på den numera pälsbeklädda tejpbiten i hennes hand. Trots behandlingen syntes ingen markant skillnad på Jonas (mer än i hans ansiktsuttryck), men vi var nog alla lite skraja och höll oss undan från vaxkvinnan under resten av dagen. ;)

Så matteprov imorse alltså. Det gick ganska bra faktiskt, provet var i alla fall inte lika svårt som det förra så vi hoppas på att lite fler får bra betyg den här gången. Dock vet jag inte om jag vågar räkna mig själv till den gruppen... Jag gjorde inte ens alla uppgifter. Dumma jag.

En sanslöst lång lunchrast spenderades i 3:3 med Freidrichs grupp (som funnit ut att historiarbeten görs bäst med hjälp av Youtube), en timme ute i solen med spaghetti och köttfärssås och en timmes historiarepetition. Efter det var det då dags för alla att visa vad de kommit fram till (på en ynklig vecka), och alla lyckades rätt bra med fina nazistplanscher och powerpoint-presentationer överfyllda med svastikor. Till och med läraren var glad och fick för sig att bara feedbacka med positiva kommentarer - otroligt! Efter det drog folk mot frescati, men jag kände mig som sagt allmänt opepp på att stå och förklara för Neal hur lycklig jag är så jag åkte hem igen. Något som tog mig väldigt lång tid eftersom det var växelfel i Ropsten - i vissa lägen skulle man helt enkelt göra vad som helst för att kunna flyga, och det här var en av de stunderna.

Just nu sitter jag och knaprar på morot och havrefras och hör fåglarna kvittra utanför. Äntligen är det vår! Visserligen har jag hört att det ska bli dåligt väder imorgon igen, men det är ju bara ännu en anledning att njuta lite extra idag. Jag firar med sommarklänning :) Iväg till flöjt snart då! Hoppas allt är bra med er :) Pusselipussel

Inga kommentarer: