18 april 2008

Min fredag :)

Yoo! ♥

Dagen blev ungefär som jag hade planerat. Freidrich fick äntligen hålla sitt tal och som väntat, nådde det såklart upp till alla (höga) förväntningar. Om du bara skjutit mig... ♥ Den muntliga delen av engelska nationella tog vi oss också igenom utan större problem, trots att ämnet - trots att vi trodde det var omöjligt - var ännu tråkigare än gårdagens... Vi skulle prata om var vi bodde, men jag fick inte ens särskilt stor möjlighet att ondgöra mig över Lzdingö. Skulle väl behöva flera timmar för att kunna beskriva min relation till det stället... Det löste sig i alla fall, även om jag råkade använda några tyska ord då och då. Man kan inte alltid vara perfekt (haha, det lät som att jag någonsin är det xD), och förresten så tror jag Ernest uppskattar att man är allmänt språkintresserad.

Efter lunchen (tacobuffé) lånade Sofia och Styrud lite livsnödvändiga råvaror av skolans cafeteria såsom kakao, havregryn och pärlsocker, och rejält med socker plus en försvarlig mängd bregott av matsalen. Det resulterade i massa smaskiga chokladbollar som hela klassen kalasade på i 2:2an med piggelin/päronsplitt som efterrätt :) Precis innan hon och Pär skulle lämna oss att själva länsa fikaförrådet, kom Catrin fram till mig och sa att Neal hade pratat med henne... Jag asgarvade, gjorde ett halvhjärtat försök att slå ihjäl Linnea och försökte sedan förklara för Catrin att det var lugnt. (För jag mår ju bra...? ^^) Stackars människa, hon har verkligen inte förtjänat att ha en sån som mig i sin klass. Och jag har inte förtjänat henne.

Eftersom vår älskade historialärare varit borta under dagen så fick vi möjlighet att jobba på vårt nazistarbete själva, vilket vi givetvis med största entusiasm gjorde i bildsalen. En stor poster på två stycken A2 lyckades vi producera, men eftersom alla i vår grupp går Bild A så låg fokus snarare på det estetiska än på innehållet... Efter någon timme eller två hade vi en jättefin överskrift, ett hakkors, noter, ett hjärta och en dödskalle (cred till mig för dödskallen! Den var vacker ♥).

Strax efter tre var jag tvungen att gå eftersom optikerbesök väntade (och jag hade ingen lust att komma för sent den här gången också...). Vi tog dock en sväng förbi seven först och köpte gratis yoghurtglass som var slut lagom när vi nådde Odenplan :p Det gick jättefort, fick med mig lite linser och promenerade hem eftersom jag precis missade bussen. Fördelen med våren är att det inte gör något att behöva gå... Fast det var för varmt med både adidasjacka och skinnjacka ^^

Just nu sitter jag och dilemmar mig med vad jag ska ha på mig ikväll, får se hur vårig jag känner för att vara... Hoppas alla får en trevlig fredagskväll :D Pussel ♥

Inga kommentarer: