02 april 2008

Onsdag & bada

Jag, Linnea och Paula ägnade lunchrasten idag åt en studie i den manliga rasens kroppshållning och sätt att röra sig, något som två mycket fina exemplar ur klassen omedvetet bidrog till. Detta skedde förstås i 2:2 som är vår klass "hemklassrum" där vi hänger på rasterna. (Ursäkta att det inte finns någon typ av uppehållsrum eller liknande i vår skola... Vi tycker om den ändå)

Idag har jag anledning att känna mig fett duktig eftersom jag både cyklade en mil till skolan och sedan simmade en kilometer på Eriksdalsbadet på kvällen. Annars har jag inte hunnit med särskilt mycket mer, jag borde såklart plugga eftersom labbrapporten ska in imorgon men jag orkar helt enkelt inte.

Imorgon taggar vi sovmorgon, under håltimmen tänkte jag satsa på att måla lite i bildsalen eftersom parafraserna ska in snart och på eftermiddagen är det dags för guidning på Naturhistoriska riksmuseet. Alltid lika förberedande och välplanerade Pusslaren har såklart tänkt över detta, och kommit fram till att den bästa lösningen på kommunikationsproblemen, som jag har eftersom jag i princip aldrig åker buss i stan, är som följer: Cykla till skolan onsdag morgon (det var imorse det). Lämna cykeln under natten, då cykel till Skanstull känns högst otaggat. Torsdag morgon: tåg till skolan. Cykel till NRM och sedan hem! Det blir superbra för då slipper jag bekymra mig över läskiga innerstadsbussar - buss 40 liksom, ofta att man ens satt sin fot på den? - och annat obehagligt. (Ni fattar inte vilket skräckfenomen det här utgör ^^) I vilket fall löser det sig säkert. Sen ska jag träna innebandy i gärdeshallen på kvällen. Dit tänkte jag dock inte cykla... Någon måtta får det vara. Jag kommer faktiskt ha tränat fyra dagar i rad då, och det är mycket för att vara mig!

Pussel :)

Inga kommentarer: