04 april 2008

Mitt-i-natten-bloggande

Åh, kände för att mobba Blondinbella litegrann (so, har man inget självförtroende kan man väl garva åt andras överskott?) och råkade hitta denna lista:

Du är enastående
Lär dig tycka om dig själv, att uppskatta dig själv. Du kan inte begära att andra ska tycka om dig, om du inte själv gör det.
Du är värd långt mer än du tror
Du är unik! Det finns inte en enda människa på jorden som är en exakt kopia av dig, varken till utseende eller tankesätt.
Du kan lära dig allt
Inse att du inte kan lära dig allt du vill på en vecka! Förloraren känns igen på att hon inte gör mer än ett par, tre försök, sen tappar hon sugen och ger upp.
Du är bättre än många andra
Eftersom du är unik har du idéer som många andra inte har.
Du vet mycket som många andra inte vet
Du har erfarenheter som andra inte har.
Du duger till allt
Sanningen är att du duger till allt, bara du ger dig själv en chans. Men du behöver inte alltid vara bäst. Det räcker att vara så bra att du har glädje av det.


Jag har onekligen lite svårt att identifiera mig med dessa påståenden, men samtidigt kan jag inte låta bli att erkänna att det är en aning upplyftande. (Är man verkligen på botten kan det väl inte gå i någon annan riktning än uppåt?) Jag kan heller inte förneka att en person som Blondinbella har självförtroende i överskott. Så visst, det är väl trevligt att hon delar med sig av det till andra, men det finns gränser. Och de är sedan länge passerade. Typ; äckligt posig bild på sig själv med en stor latte: "vad jag passar bra i rosa!" - FUCK OFF!

Jag brukar sällan kritisera folk. Och jag hoppas ni förstår att när jag gör det så är det med största sannolikhet grundat på avundsjuka och självförakt. (Precis som när lärarna alltid försökte trösta barnen med att de som mobbar egentligen är osäkra inuti?)

Btw, ni anar inte hur länge jag fått kämpa med den där otroligt fantastiskt underbart vackra rosa färgen på listan. Jag som inte är sådär jättehaj på html och dessutom inte har ett särskilt stabilt förhållande med blogger.com (dock ska sägas att min relation till blogg.se är mycket sämre) hade en del problem med typsnitt, koder och fåglarna vet resten men det är fixat nu. :)

Inga kommentarer: