19 april 2008

Sjöscoutdag & vernissage

Tjo!

Redan klockan 7 imorse ringde väckarklockan och jag var tvungen att gå upp och fixa inför sjöscoutdagen på skeppsholmen. Medan småbarnen kan vakna och se att deras föräldrar redan gjort en stor god matsäck åt dem samt packat varma kläder och annat nödvändigt, blev en annan tvungen att göra sånt själv (å andra sidan skulle jag skämmas om jag blev behandlad så idag). Så i brist på bra matsäcksmat tog jag lite kall, torr spaghetti och skar massa grönsaker till - så exklusiv var min lunch idag alltså. Fick lite te också eftersom det också är "gratis". Jag fick ganska bråttom och cyklade till Ropsten där jag mötte de andra som väntade vid tunnelbanan. Det visade sig att ett oinsatt och förvirrat ufo till pappa var det ledarsällskap jag skulle få under dagen, så det var bara att le och se glad ut och hoppas på det bästa.

Ungarna är så fantastiskt ofokuserade och vana att få allting gjort åt sig så det nästan är skrämmande. En del kontroller gick verkligen uselt, medan vissa gick ganska bra. Dock anade vi att risken att vi skulle vinna hela skiten inte var överhängande, och eftersom prisutdelningen skulle ske minst en timme efter att vi ätit lunch beslöt vi helt enkelt att strunta i den, så vi åkte hem igen.

Knappt hemkommen bar det iväg igen, mot vernissage på söder där en släkting till oss ställde ut collage. De var mycket vackra och häftiga, absolut värda ett besök! Mamma har till och med köpt en, jag känner mig smått bortprioriterad med tanke på att min "konst" är gratis :( Efter det fikade vi med mormor och morfar på ett mysigt café på söder, fast jag åt inget såklart men ägnade en längtande tanke åt alla chokladbollar, mandelkakor och cocostoppar som man skulle vilja hugga in på. Jag var sjukt trött och somnade i princip ner i bordet hela tiden så till slut åkte vi hem.

Historiaplugg inatt då... Helvete vad otaggad jag är.

Inga kommentarer: