03 april 2008

Naturhistoriska & bandy

Tjo!

Först av allt känner jag mig bara manad att nämna det lilla äventyr som jag, Linnea, Paula, Klara och Karin var med om igår (tror jag?). Vi tänkte tjuvåka hiss från matsalen, och det bar sig inte bättre än att vi "kinda got stuck in the middle"... Vilket var lite svårförklarligt för lärarna. Så vi var inte så taggade på att ropa på hjälp heller ^^ Efter att vi förberett oss på en mindre picknick på hissgolvet (visserligen utan mat) och precis satt oss ner, kom hissen igång igen. Vilket tyvärr en aning fråntar vårt äventyr sin slutkläm...

Morgonen inleddes med tyskalektion och filmen Die weisse Rose. För mig var den mest ett distraherande element då den störde min läsning - är ju tvungen att bli klar med engelskaboken imorgon... Inte helt lätt att vara van vid svenska, höra tyska och läsa på engelska. Inte lätt. I vilket fall har vi nu fått ett som alltid underbart SMS från Lena med meddelandet att Ernest fortfarande är sjuk, så alla har slutat hetsa upp sig över det där med engelskaboken. Vilket känns skönt.

Till slut löste det sig också med kemilabbrapporterna, efter mycket stress under lunchen. Kemilektionen ägnades åt att kolla igenom andras labbrapporter, och annars mest leka. Jag konverterade hastigt till islam med hjälp av Linneas sjal, och kunde inte låta bli att ta några fina egobilder med Klaras mobil på "Malin the dead terrorist".

Efter kemin bar det av mot Naturhistoriska, och jag var givetvis där innan Klara ens hunnit på sin buss - den som har något negativt om att cykla i stället för att förlita sig på SL; shoot. Jag, Linnea och Paula glassade med underbar brittisk accent runt bland the dainesåårs innan guidningen började. Det hela var mycket trevligt och intressant faktiskt, med Linnea i knät vid varje sittpaus och också en jättebra guide - som dock inte verkade helt införstådd i innebörden i min kommentar:
Guide: Känner ni igen någon i trädet? (pekar på stort släktträd över människoapor)
Malin: (pekar på gorillan högst upp) Ja, Adam!
...Jag känner att hon tror att vrg-are i allmänhet tycker om att trakassera sina klasskamrater. Att Adam har uppenbarat sig iklädd hel gorilladräkt kunde ju inte hon veta om...

Efter museibesöket trampade jag hemåt och hann lagom förtära lite müsli innan jag var tvungen att åka iväg igen för att gå på bandyträning. David inledde P94:ornas träning med att fråga om vi hade vårkänslor, och jag är böjd att erkänna att det har jag verkligen! För första gången var det ljust ute under träningen. Vid rondellen (jag är sämst på att beskriva platser!) mellan Norrtull och Lill-Jansskogen var marken upp i backen som ett enda hav av blåa blommor, solen värmer verkligen nu och det är fan vår! Så det så.

Sedan intogs nyttighetspaj till middag samt fruktsallad till efterrätt. :) Nu ska jag äntligen slagga! Utan att ha gjort en enda läxa under hela dagen. Jag borde fan bli avrättad, eller åtminstone utkastad från vrg. Puss :)

Inga kommentarer: