23 april 2008

Vårig onsdag

Tjo!

Om bara alla dagar kunde vara som den här så skulle inte livet vara så svårt ändå. Morgonen inleddes med att jag körde kramring klassen runt! Visserligen fattades en hel del personer men de får ta igen det någon annan gång. Till och med svenskläraren fick en kram ^^ Hon bad faktiskt om det. Jag är inte en sån som springer runt och kramar lärare hit och dit i vanliga fall... Efter den otroligt exciterande svenskalektionen hade vi håltimme + lunchrast som ägnades åt ihärdigt biologipluggande ute i solskenet. På bildlektionen fick jag äntligen redovisa min parafras, och som vanligt var jag ohälsosamt självkritisk men vad göra åt det liksom? Min själ är inte lika formbar som de där lerklumparna vi fick jobba med efteråt... Den är mer som en sten.

(Du är ett glashus, och jag är en sten
Men det är du som försöker se igenom mig)

För övrigt skulle alla skulpturera av läraren som stod modell. Stackars människa, särskilt likt var lyckades ingen få det och de flesta tenderade att välta eftersom lerklumparna som skulle föreställa människor saknade skelett. Under mattelektionen satt jag och Paula mest och fotade träden. Åsa blev sur och sa åt mig att inte sitta med benen ut genom fönstret ^^
.
Olivia hämtade sin systemkamera!

Gustav började tolka lådagramen som kanyler... Och Malin dinglade med benen genom fönstret. ♥

Efter det tog jag och Paula en ordentlig fototur i parken innan jag hade kör till 17.15. Och när vi kom ut från kören var det fortfarande ljust och varmt - det är helt sanslöst! Varje år är det likadant - man hinner verkligen glömma hur underbart livet blir på våren!

När jag kom ner i tunnelbanan vid Odenplan var det helt svart med folk på perrongen och på skyltarna mot Hässelby rullade texten "förseningar i trafiken på grund av krock med viadukt". Whooot? Hur fan lyckas man krocka i en viadukt? Det kan jag inte förstå.

I vilket fall kom jag hem, käkade lite med min mor för att sedan cykla till scoutlokalen. Där lekte vi med senior- och patrullbarnen, pratade lite med kåren och fikade (det sistnämnda endast vissa av oss...). Jag och mamma cyklade hem igen runt halv nio och nu borde jag egentligen plugga fast... det gör jag ju inte.

Jag har inspirerats av Olivia och tänkte återuppta "dagens"-raderna som jag körde med ett tag!

Dagens bästa: Det otroligt underbara vårvädret! :D
Dagens sämsta: Att jag fått skavsår av ballerinorna :(
Dagens låt: Columbus av Kent (eftersom både jag och Linnea gått och sjungit på den)
Dagens klädsel: Svarta leggings (lindex), svarta shorts (H&M), vitt linne (Marwin), ljusblått linne (H&M), stor randig skjorta (pappas gamla) och svarta ballerinor (Vagabond).


Puss på alla söta barn ♥

Inga kommentarer: