09 april 2008

Schleten onsdag

Oj oj, sliten man har varit idag alltså. Morgonen bjöd på ett skimrande täcke av slaskgrå snö i hela trädgården, något som väsentligt reducerade min längtan efter att få cykla till skolan. Så det blev tåget... Med tre timmar sömn i bagaget anar man väl vad den skoldagen skulle kunna resultera i. Så med tanke på omständigheterna gick det faktiskt ganska bra!

Inför svenskan var alla mer eller mindre übernervösa, men alla höll verkligen jättebra tal och som vanligt i såna där samanhang, när man ser hur bra alla är, så blev jag typ förälskad i min klass... Och eftersom Olivias tal handlade om att göra andra människor glada så passade jag på att tala om det för alla närvarande innan vi gick. Att jag tycker så mycket om dem, alltså.

Sedan hade vi biologi (malin färglägger instruktionspapper), lunch (köttfärslimpa), bild (sista lektionen med parafrasmålning! shiiet) och matte (sannolikheten är redan slut :'/). På grund av sjukdom, dålig röst och stress skippad jag kören och hängde med David "Adam" "Barbara" i röda soffan, jag läste lite engelska och han mobbade min musik i ipoden :P Det var en hel del personer som väntade på sina mentorsamtal så vi var knappast ensamma.

Efter det följde samtalet med mina föräldrar och Catrin, då det bland annat kom fram att jag inte närvarar på riktigt alla Liv & Studier-lektioner. Visst kunde mamma och pappa uttrycka sitt missnöje med många av mina dåliga sidor, men eftersom jag inte fått ett enda Improvement av lärarna så kände jag mig på den säkra sidan ändå. Vi åkte hem och lagade middag, och jag valde att stanna hemma och läsa engelska och ta hand om kaninen (+ mig själv) i stället för att måla tröjor i scoutlokalen. Ett enligt mig mycket klokt val... Nu har jag bara 20 sidor kvar i boken. Men det är inte vilka 20 sidor som helst! 10 sidor tar mig i genomsnitt en halvtimme att läsa. Det beror väl delvis på den finstilta texten, men främst på det avancerade språket som inte riktigt är vad jag är van vid... Men jag blir väl bättre i alla fall.

Nu måste jag sova! Jag kommer definitivt inte klara en till natt som den förra. Hoppas ni mår bra, barn. Pussel ♥

Inga kommentarer: