24 april 2008

NP tyska & fortfarande vår

Hej! :)

Det var fint väder imorse också, så jag fick ett ryck och hade shorts på mig. Lite kallt var det väl men det var det värt =) På morgonen skrev vi nationella prov i tyska i tre timmar, det var faktiskt jobbigt. Inte för att provet var överraskande svårt, men föreställ er tre timmar i sträck på ett prov! (Okej, ni har alla säkert också gjort det någon gång) Och matte nationella om några veckor är fyra timmar... Provvakterna lär hitta mitt lik som en ihopsjunken hög på golvet när de samlar in proven. Provet gick som sagt bra i alla fall, vi gjorde läsförståelse och hörövningar och skrivuppgifter och klarade oss undan med livet (nätt och jämt) i behåll. Jag ägnade som vanligt en del av provtiden åt onödiga nödvändiga saker som teckningar och dikter också =)

Vi struntade i Disa och satt ute i solen och pluggade biologi i stället, och sedan var det kemilektion vilket höjde min självmordsmätare rejält. Jag fattar inte hur människan kan säga åt oss att lämna in svar på massa frågor till förra labben - jag som inte ens vet varför det blir som det blir... Vad i helvete gör jag på natur? Vad i helvete gör jag på jorden?

Efter kemin pluggade vi mera biologi hela gruppen, inklusive Sarahs pojkvän, och vi lyckades med Monikas hjälp lista ut vad en del meningar i våra otroligt avancerade texter och böcker betyder - dock var det väldigt svårt även för en som ska vara biolog... Vi har insett att vi har valt det ämne som biologer världen över är överens om är det svåraste, krångligaste och mest hemlighetsfulla av alla områden. Det känns så jävla bra. Fredrik gjorde vad han kunde för att lätta upp stämningen med lite gitarrplinkande i alla fall :)

Till slut gav vi upp och drog oss hemåt, och jag till Karlaplan. Jag var där redan klockan 5, så jag beslöt att jogga lite själv i väntan på de andra. Sagt och gjort - ett varv runt hela gärdet och en halvtimme senare var jag tillbaka. Drack och stretchade lite, fick höra av David att han inte kunde komma förrän senare men väntade på resten i laget i alla fall. De var dock inte på humör att dyka upp, och tio över 6 tappade jag sugen och sprang lite till utan dem.

Jag var hemma prick 7 och då duschade jag och gjorde middag (pulversoppa ftw!). Och nu sitter jag här och konstaterar att det finns en massa grejer jag borde göra i stället för att blogga :D Jag orkar inte att vi har så jävla mycket skolarbete som måste göras; historiauppsats, biologiarbete, massa kemiläxa, svenskaläxa, matteläxa + nationella snart. Thaat kinda suxx och vad göra åt det? Hoppa av skolan?

...Hoppa från skolan?

Dagens hyllning: Till Lollo som fyller 17 år! Grattis på dig sötnos :) ♥
Dagens bästa: Det somriga vädret och alla underbara människor som får en att överleva ♥
Dagens sämsta: Kemiläxan, utan tvekan
Dagens låt: Wish av Lifehouse ♥
Dagens klädsel: Vita shorts (H&M), stor ljusgrön t-shirt (Jc:s killavdelning), svarta sneakers (Nike) och ljusgrå hoodtröja (Bikbok).

Det kul att höra att folk tycker man ser somrig ut :) Okej att man har råkat sola lite solarium, men ändå... Det känns alltid bra att kunna bidra med lite vårkänslor! Hoppas allt är bra med er sötnosar, imorgon är det fredag så dö inte. Pusselipussar ♥♥

Inga kommentarer: