27 april 2008

Deklarering & bloggbidrag

Godmorgon :)

Idag blir det först en tur till Västertorp med mamma för att städa hos bästemor och äta lite lunch med henne. Sen tänkte jag gå ut och springa lite, förslagsvis runt Kottlasjön. Efter det lär jag tyvärr inte kunna skjuta upp historiapluggandet mer, man kan väl sammanfattningsvis säga att trots att jag är uppe i drygt två sidor (av de 2½ som var max), är det till största delen mest skit som skulle må bra av lite struktur. Jag är i alla fall inte ensam om att göra det hela sista helgen i stället för fem veckor tidigare... För att citera Linnea: "It's kind of comical that the more you HAVE to do something, the smaller the possibility is of you actually doing it" Det känns bara väldigt passande på mig och i princip hela vår klass, och väldigt motsägande den heliga vrg-andan... Som egentligen aldrig infunnit sig på riktigt hos mig... Som egentligen borde avskaffas helt...

Det finns ett ständigt återkommande fenomen som är varje vuxen människas mardröm: Deklarationen. Och det komiska i sammanhanget är att alla överdriver det och får det att verka som värdens projekt, trots att det i princip går ut på att skriva under och se glad ut, eller numera bara skicka ett sms. Jag vet människor *host* som inte har deklarerat på 15 år och fortfarande får ångest varje vår... Pappa kommer med telefonen, mamma: "Stör inte, jag har så roligt!" ^^ Det dryper av sarkasm i huset, liksom kletar på väggarna och samlas i pölar på det ojämna golvet. Uww.

Assååww (dumma Linnea som influerar mig med sina W o_o), jag hatar att vara så fruktansvärt dålig på html! Bloggen är typ det fulaste någon har skådat. Om jag bara vore lite cool så kunde jag antingen
1) Trolla lite i designen och göra den snygg eller
2) Bli superkänd jättestorbloggare med massa betalt från överallt typ Blondinbolla (wuuhh *ryser*) så att jag kunde anställa någon (typ Linnea? :] ) att göra skiten åt mig.
Känslan är bara att jag inte är särskilt nära att lyckas med något av det... Kan man möjligtvis söka bloggbidrag från staten tro? :] - Jaaaahhh, jag ska leva på B-kassa (bloggkassa) för resten av mitt liv!! x') (undrar om sådant framgår i deklarationen då?)

*Yrke: Arbetslös meningslös misslyckad bloggare*

Puss & hej

~♥~

Inga kommentarer: