03 maj 2008

Lördag =)

Yo barn ♥

Igår var vi med Cicci + brorsa + kompisar, sedan på en "fest" en gata längre ner som var så sjukt död att vi gick tillbaka rätt snabbt, och så lite mer med folket däruppe i stället. Mest komiskt var att hela "festen" flyttades upp till oss sedan... ^^ Jag satsade på inte alltför sen kväll så jag var väl hemma vid 1 - 2 igen.

Okej, det var mörkt och blev suddigt men ändå. Gjorde i alla fall ett försök att få med röken från vattenpipan i motljus...

Idag har jag varit med kaninen, joggat 7 km med mamma samt handlat mat. Känns som en ganska duktig dag alltså! :) Charlie firar att det är lördag genom att gräva lite i rabatten och äta upp de gamla bakade potatisarna från i onsdags, Colan frossar i maskrosor och jag gör allt jag kan för att undvika att plugga. Hittills har jag varit framgångsrik... Men jag pallar bara inte. Gräv bort skolgången. (Eller fyll igen den med jord, åh vad jag är rolig xD)

Dagens bästa: Hittills inget specifikt, att jag lyckades fånga Colan som hade smitit ut kanske :)
Dagens sämsta: Kemi- och matteläxa som jag inte pallar göra!
Dagens låt: Ditt kvarter av Säkert! - har haft sista strofen på hjärnan i fyra timmar nu...
Dagens klädsel: Stora baggy jeans (Lee), orangerandigt linne (Ginatricot), grå hoodtröja (BikBok), gröna tygskor (Espirit). Plus en ashet gul & rosa BH från H&M :D

Mina ambitioner att bli rik och berömd världsbloggare verkar ju än så länge inte riskera att gå i uppfyllelse under de närmaste decennierna, men drömma kan man ju alltid och jag har utvecklat en i det närmaste ohälsosam tendens att aldrig sluta drömma om allt jag önskar att jag var och hade. Bland storbloggandets alla konsekvenser skulle det vara rätt kul att blogga på engelska... Nackdelen med det är att jag är så grymt dålig på att skilja mellan akademisk och vardaglig engelska, olika dialektord och annat, så det hela skulle enda up ganska komiskt gissar jag. Det i sig är väl helt okej, ingen är ju perfekt (som om jag behöver skriva dålig engelska för att bevisa det...), men jag känner till människor (host) som är högst benägna att klaga på språkfel man gör, och det är mest tråkigt att höra. Men kanske blogga på tyska i stället? :D Då har man i alla fall ingen press på sig att vara bra, efter att bara ha läst det i fem år, och hur som helst lär de flesta av läsarna inte förstå det. Vilket i och för sig skulle kunna ses som ett misslyckande...

*fikapaus*

Jag har ätit ett digestivekex. Jag har ätit ett digestivekex! Förstå hur speciellt det är för mig, efter att ha varit utan dem i flera veckor. Förr kunde jag dra närmare ett helt paket på en dag om jag kände för det, nu har jag inte ätit ett enda på hur länge som helst. Det känns otroligt bra att få smaka lite fragment från mitt forna liv ibland ^^

Hoppas allt är bra med er! Pussel ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

people who'd complain about your english really have no manners ♥