01 maj 2008

M&M

Var gick vinter-OS -86? Vilket vin hade ni på ert bröllop? Vilken vinter var det som det var så grymt mycket snö? Vem vann höjdhoppsfinalen i friidrotts-VM för femton år sedan?

Ni lever bara i det förflutna. Ni gör inte annat än minns saker ni sett eller varit med om förut, i en tid då ni var moderna och fräscha. "Tänk vad bra det är med barn och husdjur, då har man något att haka upp historien på." Tack. För att jag får fylla ett syfte. Jag kan ta om ni inte vill leva för dagen längre, utan väljer att leva i det ni redan sett, men låt inte det gå ut över mig. Jag har en nutid att sköta om, och förhoppningsvis en framtid som är lite ljusare än den här tillvaron. Och jag är fan inte intresserad av er jävla historia.

Jag har haft en av mina mer arroganta eftermiddagar på mycket länge. Mina morföräldrar är för det mesta jättegulliga och snälla och allt sånt som sådana ska vara, men ibland blir det helt enkelt för mycket och jag klarar inte av att dölja det längre. Avbruten i varje mening. Ombedd att lära dem någonting de inte vill lära sig - bara kunna. Tillfrågad om saker som framgår i instruktionerna. (Okej, jag är säkert för influerad av Stephen för mitt eget bästa, men har man spenderat X antal timmar åt att skriva ihop ett långt hjälpdokument med instruktioner och förklaringar, och sedan ändå får frågor på hur grejerna fungerar eftersom de inte orkar läsa instruktionerna - då kan man lätt bli en aning irriterad. Following the instructions is fucking G level!)

Pallar inte :'/

Inga kommentarer: