08 maj 2008

Matteprov, jogging & nya kläder

Tjo!

Morgonen inleddes med fyra timmars matteprov, så efter det var ju dagen gjord. Nästan. Som vanligt var nationella betydligt enklare än vrg-proven, vilket var en lättnad för alla med tanke på nivån hos de tidigare proven. Det gick väl helt okej för mig tror jag, fast jag ska inte vänta mig nånting (har jag lärt mig) - man blir bara besviken.

Efter det hade vi lunch, och för en gångs skull badade potatisen inte i olja utan var kokt och helt vanlig. Lycka. Rasten pågick bara i en halvtimme eftersom Monika hotade med att gå igenom nya grejer på kemilektionen. Dock dissade jag det ändå och hängde i musiksalen med folket i stället, betydligt trevligare måste jag säga. Särskilt som de som var mer trogna vrg-andan än jag är (och någonsin kommer bli) och gick på lektionen, avslöjade att de lärt sig i princip ingenting - det känns alltid lite bättre då.

Resten av eftermiddagen tillbringade vi i bildsalen där halva klassen var och stressade ihjäl sig över sina posters. Vi lyckades göra klart vår i tid, och trots överflöd av text och plottriga blomdetaljer så var den faktiskt väldigt fin! Även den som Linneas grupp gjorde uppskattades av många med tanke på det söta biet och blommorna:

x
Linneas bi & våra rutor
Och en jättesött litet bi som Sarah gjorde till vår poster för att locka till sig läsare och smälta deras hjärtan! Det lyckades hon mycket bra med :)

Alla andra hade såklart också gjort ett otroligt fint jobb, det är alltid lika kul att se folk som verkligen anstränger sig och lägger ner tid och energi på att göra ett bra arbete. Verkligen härligt! Vi borde gjort en mer organiserad mässa av det, i stil med hälsomässan efter projektet i åttan - då hade det känns mer värt allt arbete med affischerna. ^^


Så när jag varit i skolan från kvart över 8 till kvart över 4 (hej självmord) cyklade jag till Gärdesskolan där jag bytte om och dumpade väskan för att gå ut och springa. Ett varv runt hela Gärdet och ett till runt lilla planen blev det, och det tog bara en halvtimme så jag hade gott om tid att varva ner och stretcha innan resten kom. Nästan hela laget kom dit, fler än vi varit på någon träning hela säsongen, men så var det ju också bara avslutningsträff så ingen var ombytt. Tränarna ljög ihop lite "det har varit jättekul att träna er"-snack och avslöjade att ingen av dem förmodligen kommer fortsätta i höst - och där gick mitt hjärta sönder. Död. Hjärtat drunknar i salt översvämning (och jag som trodde att jag hade svettats ut allt salt i den stekheta eftermiddagssolen...). Trots viss stelhet var det liksom fint ändå på nåt sätt, lite kram och tack och fler tankar än ord, men det kanske inte gör så mycket. Jag menar, de vill inte höra allt jag kunde säga i vilket fall.

(Fast nog är det lite tungt att ha vant sig vid att ha något att verkligen glädjas åt varje vecka, och sedan behöva inse att det just ryckts ifrån en. Särskilt när man blev utan den fina avslutningen som Mora skulle varit.)

Jag trampade hemåt där jag träffade mamma som kom hem från USA idag. Hon hade shoppat en hel massa! :D Bland annat det här:

x
En mörkblå Yankees-hood till mig (Ninen ville vara med och bli fotad) & en vit t-shirt från Abercrombie

Blåa höga & vita låga Converse! :D
x
En grymt cool "jacka" + kjol, som hon med största sannolikhet inte kommer få ha för sig själv...

Jag åt lite middag och sedan åkte jag och mamma till Willy:s och handlade, och nu har vi precis packat upp maten. Så kvällen har inte varit särskilt lugn för min del... Något plugg lär det inte bli tid till.

Dagens bästa: Under lunchen bad Paula oss att prata om något roligare än matteprovet som varit. Så jag sa lite glatt "Det är fredag imorgon!", varpå halvt kaos bröt ut eftersom ingen ville tro på det. Flertalet var övertygade om att imorgon kändes som en typisk onsdag. Detta leder oss till en specialkolumn för dagen:
Dagens citat: Sofia: "Det här är som en projektdag. Allt är helt random och ingen fattar nånting!" x)
Dagens sämsta: Att jag kanske träffade David & Douglas för sista gången :'/
Dagens låt: Tidvis av Lars Winnerbäck. Piko spelade den för mig när jag var klar med matteprovet och satt och ritade, riktigt fint ♥
Dagens klädsel: Jeans och t-shirt igen ^^ Och sen de nya kläderna. =)

Har vi tur blir det kanske lite melon ikväll :) Hoppas alla har haft en bra dag! Imorgon är det som sagt fredag, så håll ut... Pusselipussel :) ♥

Inga kommentarer: