12 maj 2008

=/

Meningslöshetsfaktor: Extremhög!

Jag har verkligen inte producerat någonting värt idag. På matten satt vi och chillade i 3:3, under bilden gled jag runt och letade fotomodeller till bilder jag ska göra och på biologin såg jag på två redovisningar utan att ställa en enda fråga. På det följde unch (sallad + vatten), tyskalektion då jag lyssnade på musik och ritade, den sista kemilektionen innan provet som utgjorde 75 minuters sömn med väskan & jackan som kudde och musik i öronen. Efter det, två timmars göra ingenting medan vissa åt (och andra inte) inför den efterlängtade vårkonserten med kören och musikprofilarna. Lite fina sånger sjöng vi i alla fall, naturmusikarna ägde med massa bra framföranden som Enter Sandman, Poison och Horatio - ni fattar. Helt grymt var det.

Så jag trampade hemåt med mor som varit och kollat, och hon uttryckte till en början sitt medlidande med sin mans totala oförmåga att kommunicera, men efter ett tag även sitt missnöje med min tendens att vilja leva lite om nätterna - så efter det var jag sur på henne också. Fattar inte att de inte bara kan låta mig vara och göra som jag vill. Jag försöker ju bara skaffa någon form av liv, och de älskar att ta det ifrån mig! Jag försöker bara leva, och de älskar att hindra mig.

Som om den här dagen inte varit meningslös och tråkig nog får jag veta att några idioter i brorsans skola stulit hans skor igen. Helt sjukt är det att man måste lämna skorna och jackan i entrén när sånt förekommer hela tiden! Jag menar, nu kan ju ingen längre undra i alla fall varför man vill dö...

Jag är inte ens hungrig. (Det är fan sensationellt med tanke på mitt näringsintag den här dagen) Jag har fortfarande inte öppnat kemiboken sedan i torsdags och har - sorgligt nog - inga som helst planer på att göra det heller. Jag måste verkligen fixa med biologin, för de andras skull, och så borde jag öva lite inför engelskadebatten som hålls imorgon. Och jag ska argumentera emot dödshjälp... Hur ironiskt kan livet bli på en skala?

Dödödödödödödödödödödödödö!

Det är bara så otroligt svårt att dö när man inte lever.

Dagens bästa: Konserten med alla fantastiska nummer
Dagens sämsta: Livet?
Dagens låt: Enter Sandman av Metallica, såklart :)
Dagens klädsel: Jeans, t-shirt, NY-hood & converse


Imorgon: Kemiprov kl 8.30. Engelskadebatt. Historia (fortfarande inte gjort läxan). Hoppa över idrotten för biologiplugg. Flöjt. Plugga. Tack för att jag har ett liv! :'/


Puss

Inga kommentarer: