11 maj 2008

Söndagmorgon

Godmorgon!

Idag är det ännu somrigare än igår - helt sjukt underbart! Frukost på altanen är så otroligt mysigt ^^ Men det är inte utan att man börjar undra om det är växthuseffekten som gör sig påmind, med tanke på den gråtrista slaskiga vinter vi hade mellan november och mars, och nu detta sommarväder redan i maj. Det är så svårt att veta exakt vad man ska tro på om kommande miljöförändringar - känns inte Day after tomorrow lite väl överdriven ändå? Vi vet inte.

Hur som helst är jag glad för att det är så soligt och fint :D Vi ska till Bästemor idag och städa + käka lunch, och jag ska fixa klart mina jeansshorts som jag lite impulsivt tillverkade av ett par gamla Gul&Blå-jeans sent igår kväll. De är ju sjukt låga i midjan, så som alla jeans var för typ fyra (?) år sedan, men det blir säkert snyggt ^^ Det hela grundar egentligen i enorm snålhet & lathet eftersom jag inte pallar gå och köpa ett par.

Skolarbete? Ett fenomen jag nästan lyckats förtränga, men att förneka det som utgjort min största ångestfaktor i flera månader är inget man kan hålla på med någon längre tid. Idag är det fan dags att öppna kemiboken, om jag vill kunna få åtminstone ett VG i Kemi A. Och som naturare på VRG så vill man det - så är det bara. (Hej Kör B rädda mina dåliga betyg?)

Efter lite strul har jag äntligen orkat få igång besöksräknaren igen - nu återstår bara att se om den fungerar också. Lyckligtvis minns den mina tidigare totala, men siffror för veckan och månaden saknas ännu... Men jag skulle bli glad om ni lämnar en kommentar när ni är inne, bara för att jag vill se om ni blivit räknade.

Hoppas alla har en härlig söndag! Det tänker i alla fall jag ha, trots skolarbete och allt. ;) Puss

Inga kommentarer: