15 maj 2008

Fotodag

Tjena tjena :)

Chilligaste dagen ever känns det som! Jag och Paula, som var i sista pratgruppen på tyskan, undvek att skriva på våra Themenarbeiten genom att lägga och i cafeterian och chilla i sofforna i stället. Såhär såg Metros förstasida ut;
Malin (genast) till Paula: Åh! Får man nominera?
x
Vi käkade lunch, och sällskapssjuka som vi är satt vi 11 pers vid ett runt bord gjort för max 6 st. Mysimys! Efter det följde den efterltraktade plåtningen i Dramasalen (Kunde inte låta bli att kalla det så bara för att verka flashig.) Carro var sådär lagom peppad på att "förödmjuka sig" (som hon kallade det) iförd myggnät och scoutsjal runt huvudet... Dessutom skulle hon givetvis gå på den sista Disa-träffen, så det blev en snabb fotografering! Tack i vilket fall, supergulligt av dig att ställa upp :)
x
Fotograferingen med Fredrik (då Paula och Linnea agerade fotografer) tog desto längre tid; att hitta rätt ljus och ställning för att efterlikna ursprungsbilden (bokomslaget) var riktigt svårt. Men, som vi sa, ingen hade något emot att umgås med ett sexpack killmuskler ett tag! ;P Några killar kom in och trodde de skulle ha lektion i dramasalen - de vände rätt snabbt när de såg mig i bara bh hålla om F i bar överkropp. xD Snyggt blev det i alla fall, och det är tack vare tre speciella personer som jag är mycket glad över att ha ♥ Tack så jättemycket!
Vi tröttnade till slut och jag och F hängav oss åt kuddkrigets ärofyllda konst, med saccosäckar som vapen.
x
x
Sarah och Lovisa lekte med sina ben :)
x
Sedan tog Paula, Fredrik och jag en tripp till Konsum + 711 för inhandlande av förtäring av olika slag (frukt till mig, latte + munk till dem) till pausen mellan biologipresentationerna. Alla gjorde jättefina redovisningar såklart, och det var trevligt - även om det drog ut lite på tiden och jag inte kom hem förrän efter fem. ^_^

Nu ska jag fixa med bilderna på Caroline och mig & Fredrik. Jag ska verkligen försöka få dem klara så fort som möjligt, men med tanke på mina (obefintliga) skills i Photoshop Elements så lämnas inga som helst garantier...

Hoppas alla har haft en bra dag! Ha det fint :) Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi. vi måste fortsätta att fotografera med varandra :)