10 maj 2008

Lördag i sommarväder

Tjo!

Idag har det varit ännu somrigare än förut - underbart! Jag inledde dagen med frukost på altanen i solskenet. Sedan hängde jag runt med kaninen i trädgården och vi borstade bort vinterjackan, klippte klorna, skuttade i gräset, fotade lite här och var, flopsade under busken och fick en gigantisk hög maskrosor av mor & far som rensade rabatten under tiden.
x

Jag var ju tvungen att göra min bilduppgift så efter det spenderade jag (tyvärr) några timmar framför datorn för att göra klart det. Dessa bilder har jag till slut valt:

* En oljemålning med vindruvor
* En akvarellmålning med skärgårdsmotiv
* En oljemålning föreställande ett skelett av Vincent van Gogh
* Två helt underbara bilder ur ett fotoreportage i ELLE
* Omslagsbilden till en jättebra bok jag läste för några år sedan, I vargars närhet av Nicholas Evans (som även skrev Mannen som kunde tala med hästar)
* En reklambild för Delicato: "Kan innehålla spår av vitaminer och mineraler". Jag älskar deras reklamer! ♥

Jag skrev även ihop en motivering till varje bild, i stil med "Jag blir så fantastiskt inspirerad av den här bilden" eller nåt. Efter det käkade vi soppa till lunch, och jag insåg till min fasa att jag fått mina första riktiga solmärken, av både bikinin och shortsen. (Hilfe, hur ska det här sluta?) Jag låg i alla fall kvar på altanen och solade ett tag, och sedan har jag och mamma varit på promenad med hunden :) Han blir riktigt loj såna här dagar, hettan är verkligen jobbig för honom. Och för oss med för den delen, så när vi kom hem gjorde vi i ordning riktigt mycket kall saft och satte oss i solen och åt vattenmelon & ananas :) Mums.

Dagens bästa: Ledig i sommarvädret med en kamera ♥
Dagens sämsta: Svårt... Att inte ha sommarlov och kunna slappna av helt, kanske.
Dagens låt: Take me away av Lifehouse
Dagens klädsel: Först bikini & mjuka frottéshorts, sedan de höga mörka jeansshortsen med vitt linne, rött smalt skärp och vita converse.

Just nu hänger jag på Delicatos hemsida - masochistiskt på hög nivå. Åhh, serveringstipsen där är att dö för! :'O Ja ja, grillat kött & couscoussallad väntar... Hoppas ni alla får en trevlig lördagkväll! Solsken på er från mig. Pussel ♥

2 kommentarer:

david santos sa...

I lo it!
Have a nice weekend.

david santos sa...

I love it!
Have a nice weekend.