14 maj 2008

Tidig onsdag

Peace.

Vi har satt ihop projektgrupperna, de flesta är nog relativt nöjda skulle jag tro eftersom vi fick bestämma lite själva den här gången. Men fortfarande vet vi inte exakt vad uppgiften är, och projektet börjar på måndag... Lite skillnad mot i vintras, när vi började förbereda oss två månader innan med instruktioner, instruktioner för hur man skulle tolka instruktionerna och massa annan skit. Skönt med andra ord, att hålla pressen nere den här gången.

Biologiredovisningen gick väl ganska bra, vi höll tiden perfekt och ingen kom av sig särskilt mycket heller. Dock kunde vi knappt svara på någon av de frågor folk ställde så det var lite jobbigt, och MVG:t som vi alla behöver känns inte helt klockrent. Lite tråkigt att vi skolkat från lektioner i svenska, historia och idrott för att jobba med ett arbete som presenteras i 20 minuter och inte ens blir speciellt revolutionerande bra. Men hela gruppen har gjort ett superbra jobb! Om någon av er läser det här; helt grymt bra jobbat. Kärlek på er.

Lunch följde, och efter det egentligen bild. Slapp som jag är struntade jag dock i den och den efterkommande matten med eget arbete, och cyklade hem igen. Det regnade på mig och var allmänt dystert väder :(

Fast egentligen är det rätt mysigt med regn. Man har en ursäkt att vara nere, ingen press att vara positiv, och råkar man vara glad så är det mer värt än om solen skiner. Det är mer påkallat att mysa om det regnar ute, alla blir lika våta, och om man nu råkar vara ensam, så är det i alla fall ingen som ser att man gråter. Just nu sitter jag här hemma, hopkurad i fjortiskläder och dricker te (i ett desperat försök att stilla min o'boy-abstinens), och känner mig allmänt höstig. Allt skolarbete är färdigfixat (äntligen!), bara muntliga nationella i tyska återstår men just inom det ämnet känner jag mig faktiskt totalt lugn. Sen är det ju projekt såklart, och helst ska vi ha läst hela Hamlet tills på måndag... Får väl se hur väl jag lyckas med det med tanke på den stundande seglingshajken. Min erfarenhet är att böcker och väta inte alltför sällan är en högst dålig kombination, och jag har ju ingen lust att förstöra skolans material. (a) Men det löser sig väl.

Tänkte tagga lite Andra Avenyn nu, för att fördriva tiden och kanske tänka på något annat än hur outhärdligt sugen jag är på allt man inte får äta. Lev väl ♥

Inga kommentarer: