06 maj 2008

Foto, Lacrosse & flöjt

Yo! ♥

Svenskaprov imorse, vi tog det med en klackspark eftersom det inte kan sänka betyget. Sedan biologiplugg hela förmiddagen, kort lunch innan det var dags för dagens stora happening: fotograferingen. Med underbaraste klassen och skönaste fotografen kunde det ju inte bli annat än superbra - hoppas vi i alla fall. Alla drog lappar på vad de skulle posa som och jag blev klassens fjortis ^^ Det hade jag kunnat göra bättre om jag fått lite mer tid på mig, men nu var det som det var. Bakom mig stod klassens bögar och tog på varann, bredvid mig stod Denise som var schizofren och på nedersta raden satt Linnea som var porrstjärna... Och så vidare. Dessutom hade alla en piggelin i handen, cred till Gustav för det.

Sedan historia, överblivna presentationer och lite propagandaprat. Efter det hade vi tänkt att strunta i idrotten för att prioritera arbete med biologiplanschen, men eftersom det stod Lacrosse på schemat skjöt vi upp pluggandet för att ha lite kul. Lite halvhjärtat idrottsklädda (Fredrik i min t-shirt^^), och på grund av bussen även försenade (obs: jag cyklade!), tog vi oss så ut på gräsplanen utanför Frescati för att spöa resten i Lacrosse. Riktigt så blev det väl inte, men rätt så kul var det i alla fall om än en aning oorganiserat. Övningar tenderar att bli det när Neal leder dem. Men, som vi sagt, han är ju i alla fall snäll & gullig vilket skiljer honom från andra idrottslärare jag haft, så det gör inte så mycket. Lite läskigt är det ändå när han gör allt för att övertyga mig & sig själv om hur lycklig jag är genom att prata med mig, ropa "bra!" en gång i kvarten och så vidare... Stackarn ^^

Jag trampade hem och gick sedan på flöjtlektion, där jag just lärt mig det ena av de två galet originella japansk-mordernistiska stycken som jag började med förra gången. De två stämmorna verkar först vara helt random ihopsatta, inte i rytm men i toner, men efter ett tag vänjer man sig och de får en, om än skum, speciell, vacker klang. Dessutom bygger de på underbara Haikudikter som bara de är att dö för. ♥

Ikväll måste jag såklart plugga, precis som alla andra kvällar. Och precis som alla andra kvällar så kommer jag att göra allt för att undvika att behöva plugga... Jag är så misslyckad x)

Har just lagat en gourmetmiddag till mig själv bestående av: uppvärmd potatis, lättkorv stekt i olja, rattatouille, parmesanost och en rå morot. Min egna version av "Jättegott, Tina" blir nog tyvärr tvungen att heta "Skitäckligt, Malin". I och för sig smakade det helt okej, men riktiga finsmakare skulle nog föredra någonting mer... Vällagat. Nu är magen lite lyckligare i alla fall, bara hjärnan och hjärtat kvar då...

(Fast för sånt krävs nog lite glass och choklad.)

Den här dagen har varit lång men ganska likgiltig så vi får se hur det blir med dagens bästa & sämsta egentligen...

Dagens bästa: Malin cyklade =)
Dagens sämsta: Allt fucking jävla plugg
Dagens låt: City heart av The Mo
Dagens klädsel: Baggyjeansen och orangerandigt linne (lillfingret vill verkligen skriva ett a efter där xD)

Peace out! Pussel ♥

Inga kommentarer: