26 maj 2008

Måndag igen ^_^

Tjo.

Jag har varit ifrån bloggen jättelänge nu, det känns inte alls bra. Det är ju den enda jag har att ösa skit på ^_^ Visserligen har jag spritt desto mera tankar och tomma ord över olika människor under helgen som gått, men det kan man inte hålla på med i all evighet. Då går de under av överbelastning, och det vore ju synd.

Jag har som sagt inte gjort speciellt mycket mer än ätit en hel massa, främst glass och kladdkaka men även en del riktig mat. PS:at F&M-bilden (Linnea gjorde mig till en vidbränd fjortis! T_T), knarkat sönder Paulas systemkamera, bytt ut ord i filmtitlar till "bajs", spelat wii & guitarhero och i allmänhet njutit av friheten vi egentligen inte har, men så gärna vill tro att vi får ta del av.

Jag har kommit på att med fina vänner och solsken och jeansshorts, converse, t-shirt, systemkamera, hatt och lite mörk choklad, behöver man egentligen inte så mycket mer i livet. Nu är det ju tyvärr rätt sällan man får leva så, men de stunder man faktiskt gör det är värda att minnas.


Möhh, det är helt sjukt. De senaste dagarna har passerat som i en lång dimma, jag har gått runt i ett tillstånd någonstans mellan liv och död och varit allmänt zombie-ish. Allt som oftast stannar jag till, tittar upp och undrar om jag verkligen är just där och gör just det, eller om det bara är en dröm. Inte för att det är för underbart, för det är det inte (dagens skoldag ^_^), utan för att jag är ett jävla likgiltigt monster som inte tar åt sig intryck till hundra procent utan bara till 37 ungefär. Resten är utslitna drömmar och en vit dimma av förångade tårar.

Inga "helgens", de är lite för uppenbara, och inga "dagens" för jag är bara genomsjälvmordsbenägen och allmänt opeppad på allt. Dagen har bestått av meningslöst knapprande på uppsatsen i en stekhet datasal till Lasse Lindh, Winnerbäck och det huvudvärksframkallande surrandet av 30 datorer.

Om någon därute lever ännu lite mer än jag, så är jag glad för den personens skull. I syfte att hålla mig vid liv så pass länge att jag kan börja leva igen (11 juni) får jag väl drömma om sommarlovet så länge... Pussel ♥

Inga kommentarer: