15 maj 2008

Plåtning idag! :D

Godmorgon bloggen :D

Det är svinkallt ute idag med, men jag trotsar Guds val av väderlek och har på mig en t-shirt och korta jeansshorts med strumpbyxor! Idag ska det då plåtas till bildprojektet. Inte fullt så seriöst som man kunde önskat då, i stil med fotografering för ELLE eller så, men i alla fall... Jag har lyckats övertala Caroline, som vägrade bli nakenfotad (som hon själv trodde att det handlade om), att stå modell för det ena fotot, iklädd scoutläger-kläder: stor t-shirt, gummistövlar, myggnät. Bara det är en bedrift! På det andra fotot får jag själv vara med eftersom Lisa nekade, och där ville Fredrik gärna ställa upp också. Hans villkor var den raka motsatsen. "Ska jag vara naken? Jag tänker inte bli fotad om jag inte får vara naken!" ^^ Så visst får han det, annars räcker det med bar överkropp, men Linnea lät ju taggad på att "hjälpa till" med plåtningen om han tänkte uppenbara sig så... Det blir kul i alla fall. Dramasalen får agera fotostudio, och kanske kanske får vi hjälp med ljussättningen av fotografen som fotar till Blackbook, fast det är nog inget att räkna med. Jag är glad i alla fall :D

I övrigt händer typ ingenting alls idag. Jag har sovmorgon till 10.05, då muntliga tyska. Sedan lunch, Disa (=mer lunch), ingen kemi (älska när man får kompledigt för en lektion man inte var på! xD), sedan biologiredovisningar. Så egentligen behöver jag inte vara i skolan alls, men man vill väl se de andras presentationer i alla fall... Och ingen bandy ikväll. :( Men jag och mor ska handla till hajken :)

Måste kila nu, lev väl alla sötnosar. Pussel! :) ♥

Inga kommentarer: