21 maj 2008

Chill-glass-dag

Hejhej.

Vi hade tutorial meeting med svenskläraren idag och det var väldigt givande jämfört med det vi hade i vintras under förra projektet. Den gången var mötet ett bedömningstillfälle som ingick i betyget, den här gången är det för vår skull så att vi kan utvecklas positivt och få hjälp. Tack meiosen för att du finns så att inte alla människor är likadana! :') Det hade jag inte klarat.

I övrigt har vi gjort i princip ingenting, hängt runt med övriga grupper (såklart), käkat lunch, chillat i allmänhet. Paula har köpt en systemkamera (jag kan knappt tro det) så det är med blandade känslor vi bemöter henne; som vanligt är det jag som älskar och Linnea som hatar henne. (Btw, eftersom Linnea ctrl+F:ar sitt namn i min blogg för att hitta intressanta inlägg om sig själv kommer hon läsa det här. Stackars människa eftersom det är synnerligen ointressant.)

Vad som var mer intressant var att glassen vi köpte till picknicken i Vanadislunden (för nästan en månad sen) fanns kvar i frysen! Så vad gör två sockerdesperata människor som M & L? Snor fyra skedar från matsalen såklart, sätter sig i 2:1an tillsammans med Jack & Nima och äter upp allt som finns kvar i paketet. Jag stod definitivt för det största intaget som jag skulle uppskatta till knappt en liter... Jag borde verkligen dö. Gott var det i alla fall :D Sen fick jag äta av en gigantisk kanelbulle som en av N1b's grupper hade köpt, i utbyte mot lite grönt te-glass som blivit över. Så nu har vi i alla fall rensat frysen...

Jack hämtade Sussi och efter det ägnade vi några timmar åt att hänga framför bilddagboken och youtube tillsammans med några andra ur klassen. Men som sagt, i princip ingen framgång alls på uppsatsfronten. Vi är helt sjukt jävla ointresserade, ofokuserade, oengagerade, omotiverade, oense och allt annat man kan använda för att (negativt) beskriva en grupp. Jag pallar bara inte anstränga mig ^^

Och ikväll ska vi köra Ockelbo med Fox. Det hade nog kunnat bli trevligt, men med tanke på hans förjävligt ursinniga mail angående vår förtöjning etc. så betvivlar jag att det blir särskilt mysigt. Han tenderar att, öh, vara onöjd med oss angående det allra mesta... Men det löser sig väl. Middag är överskattat i alla fall - efter all den här glassen kan jag fan fasta en vecka. Fast... Jag tycker om sötsaker :3 Haha, jag har verkligen inte i vv-programmet att göra. Fattar inte att jag ens orkar pusha mig själv att fortsätta, det är ju så wasted om man bara förstör för sig själv igen. Jag borde dö. XD

Hoppas alla har haft en trevlig dag :D Återkommer förmodligen ikväll. Lev väl! Pussel <3

Inga kommentarer: