21 maj 2008

Båtåka

Tjo!


Har varit nere i hamnen och kört Ockelbo, allmänt trevligt. Fox var inte ens sur så allt var bra, även om det var lite kallt (och Cc körde i vågor så jag fick en dusch). Och jag, som alltid sagt emot alla som påstår att motorbåtar är bättre än segelbåtar, fick en lite annorlunda inställning efter att ha upplevt fartkänslan jag uppenbarligen glömt.


Det pratades om 7mål för tredjeårspatrullerna, och jag och Cc var välkomna eftersom vi aldrig fick något eget förra året. Det skulle vara jätteroligt, 30 mil från stan (3 timmar med tåg) till en helt okänd plats och sen 4 dagar utan ledare - helt underbart. Men man åker iväg den 13e juni, dagen när alla lidingöbarn slutar skolan, och den dagen jag ska på Håkan... Dessutom, visar det sig, åker vi till Kroatien den 15e så jag kan ändå inte komma. Men jag är med er i tanken! Hade verkligen velat följa med. Kanske blir det på deras seglingshajk efter 6e juni i stället...?

Dagens bästa: Glass & godis & båt in i solnedgången
Dagens sämsta: Min obefintliga självdisciplin
Dagens låt: Chans av Kent
Dagens klädsel: Jeans, t-shirt & converse

Inga kommentarer: